Μείωση Άγχους μέσω Ενσυνειδητότητας / Mindfulness

Το άγχος και το στρες στις ζωές μας είναι τόσο μεγάλο και δρα με ύπουλους τρόπους, που όλο και περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν συνειδητά την απόφαση να το καταλάβουν καλύτερα, εφευρίσκοντας και δημιουργώντας τρόπους για να αλλάξουν τη σχέση τους με αυτό.

 

Τηλ : 6947285598  email : onbecomingmindful@gmail.com

Προγραμμα Μείωσης Άγχους

Προγραμμα Μείωσης Άγχους

Μείωση Άγχους μέσω Ενσυνειδητότητας /
Mindfulness

Το άγχος και το στρες στις ζωές μας είναι τόσο μεγάλο και δρα με ύπουλους τρόπους, που όλο και περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν συνειδητά την απόφαση να το καταλάβουν καλύτερα, εφευρίσκοντας και δημιουργώντας τρόπους για να αλλάξουν τη σχέση τους με αυτό.

Σας προσκαλώ να αλλάξουμε αυτή τη σχέση βιώνοντας το πρόγραμμα που είναι βασισμένο στο πρόγραμμα των 8 εβδομάδων, γνωστό ως Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) Program. Αποτελεί τη μοναδική και ολοκληρωμένη επίσημη βιωματική ψυχοεκπαίδευση που ακολουθεί την ίδια εξαιρετική μέθοδο, όπως έχει θεμελιωθεί από τον Dr Jon Kabat-Zinn στο Κέντρο Mindfulness για την Ιατρική την Υγεία και τη Κοινωνία, της Κλινική Μείωσης του Στρες του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης (UMASS) και του Πανεπιστημίου Brown στην Αμερική.

Με το να προσανατολίσουμε συνειδητά τη ζωή μας στο λεγόμενο ‘εδώ και τώρα’, βιώνουμε τη χαρά του συντονισμού που μας προσφέρει η ζωή εκείνη τη μοναδική στιγμή.  Η ενσυνειδητότητα είναι μια φυσική ικανότητα που όλοι έχουμε μέσα μας και είναι προσβάσιμη σε όλους. Ωστόσο, ξεχνιέται πολύ εύκολα, ειδικά όταν είμαστε πολυάσχολοι στη καθημερινότητά μας. Έτσι συχνά αποσυνδεόμαστε, μπαίνοντας στον ‘αυτόματο πιλότο’ και χάνοντας τη σύνδεση με το ‘εδώ και τώρα’

Τί είναι η Eνσυνειδητότητα γνωστή και ως Mindfulness?

Ένας ορισμός που έχει δοθεί από τον θεμελιωτή του MBSR προγράμματος Dr Jon Kabat-Zinn είναι «η επίγνωση που ξεπροβάλλει μέσα από το να δίνει κανείς προσοχή στη παρούσα στιγμή με πρόθεση, και χωρίς κριτική διάθεση».

Προσφέρεται ως ουσιαστικό συμπλήρωμα στη παραδοσιακή ιατρική αλλά και τη ψυχολογική θεραπεία, και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση υποκατάστατό τους. Ωστόσο, το συγκεκριμένο πρόγραμμα Mindfulness Based Stress Reduction, έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως είναι αποτελεσματικό στη βελτίωση μιας ευρείας γκάμας σωματικών και ψυχολογικών καταστάσεων όπως:

Βελτίωση Σωματικών Καταστάσεων

Χρόνιος πόνος - Πονοκέφαλοι - Χρόνια κόπωση

Βελτίωση Ψυχολογικών Καταστάσεων

Ευαλωτότητα Δυσκολίες στις σχέσεις Πένθος και απώλεια κ.α

Βελτίωση Ψυχολογικών Καταστάσεων

Στρες και άγχος -  Κατάθλιψη - Δυσκολία συγκέντρωσης 

Βελτίωση Σωματικών Καταστάσεων

 Διαταραχές ύπνου - Χρόνιες σωματικές ασθένειες - Εντερικές διαταραχές

Εξίσου βοηθητική και αποτελεσματική έχει φανεί και η προληπτική χρήση του προγράμματος, όπου μπορεί να απευθυνθεί κάποιος για να βελτιώσει τη γενικότερη ποιότητα ζωής του, διευρύνοντας τη προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξή του.

Απόσπασμα από ντοκυμαντέρ για το Mindfulness

Η ενσυνειδητότητα λοιπόν μπορεί να γίνει χρήσιμη για οποιονδήποτε, υγιή ή για κάποιον που ασθενεί, για κάποιον που βρίσκεται σε περίοδο στρες ή βιώνει πόνο, ακόμη και για κάποιον που διερευνά να υπερβεί τα όριά του και αναζητά καλύτερα επίπεδα υγείας και ευεξίας.
 

Με το να προσανατολίσουμε συνειδητά τη ζωή μας στο λεγόμενο ‘εδώ και τώρα’, βιώνουμε τη χαρά του συντονισμού που μας προσφέρει η ζωή εκείνη τη μοναδική στιγμή.  Η ενσυνειδητότητα είναι μια φυσική ικανότητα που όλοι έχουμε μέσα μας και είναι προσβάσιμη σε όλους. Ωστόσο, ξεχνιέται πολύ εύκολα, ειδικά όταν είμαστε πολυάσχολοι στη καθημερινότητά μας κι έτσι συχνά αποσυνδεόμαστε μπαίνοντας στον ‘αυτόματο πιλότο’, χάνοντας έτσι τη σύνδεση με το ‘εδώ και τώρα’. Όταν αναβάλλουμε την όποια χαρά μας, περιμένοντας να τη ζήσουμε σε μια ιδανική συνθήκη στο μέλλον, ή συναντούμε αυτή τη χαρά αναπολώντας μια όμορφη στιγμή που πέρασε στο παρελθόν, είναι άλλος ένας τρόπος να χάνουμε αυτό το συντονισμό. Η ενσυνειδητότητα δεν αφορά του να βρίσκουμε ηρεμία μακριά από τις σκέψεις, τις επίπονες εμπειρίες και τα προβλήματα, αλλά αφορά το να μαθαίνουμε να βρίσκουμε το τρόπο να υπάρχουμε σε ηρεμία με αυτά.  Η καλλιέργειά της μας βοηθά να αναλάβουμε την ευθύνη να συμμετέχουμε πιο ενεργά και να είμαστε πραγματικά ‘εκεί’ στις όμορφες στιγμές της ζωής μας. Ταυτόχρονα, είναι ένας τρόπος να παίρνουμε την ευθύνη δουλεύοντας συστηματικά και συναντώντας ακόμα καί τις δύσκολες στιγμές: το δικό μας στρες, τον ψυχικό και σωματικό πόνο ή οποιεσδήποτε άλλες προκλήσεις ή απαιτήσεις προκύπτουν στη καθημερινή μας ζωή. Όλα αυτά σε μια ατμόσφαιρα φιλικής περιέργειας, κατανόησης και συμπόνοιας προς τον εαυτό και τους άλλους αντίστοιχα, απέναντι σε ό,τι συμβαίνει, τη στιγμή που συμβαίνει. 



Στόχος, είναι να μάθουμε μέσα από τις πρακτικές mindfulness να είμαστε συντονισμένοι όσο γίνεται αυτό με τις στιγμές της ζωής μας:

Να μπορούμε να αποσυνδεόμαστε δηλαδή από τον αυτόματο πιλότο που συχνά μπαίνουμε λόγω των πολλών ερεθισμάτων, και να επαναφέρουμε τη προσοχή μας στο κάθε εδώ και τώρα, με ευγένεια, καλοσύνη και δίχως κριτική διάθεση. Αναπτύσσουμε έτσι την ενεργή σύνδεσή μας μέσα από τη συνειδητή παρατήρηση, και έτσι μαθαίνουμε να μειώνουμε τη ροή των ατελείωτων ερεθισμάτων, που καλούμαστε να ανταποκριθούμε μέσα στην ημέρα.

Αυτή η διαδικασία, οδηγεί τελικά στην αποφόρτιση, με αποτέλεσμα να μπορούμε να σκεφτούμε πιο καθαρά για τις όποιες επιλογές μας, συναντώντας έτσι ίσως από ακόμη πιο κοντά την εσωτερική φωνή, αλλά και τη σοφία του οργανισμού μας, και οδηγώντας μας πιο κοντά στο τρόπο που θέλουμε να υπάρχουμε γενικά στη ζωή μας. Αυτή η εσωτερική γνώση και η εσωτερική σοφία που μαθαίνουμε να συναντάμε, είναι κάτι που βρίσκεται ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ και μπορεί να καλλιεργηθεί ώστε να τη βιώνουμε πιο συχνά, μέσα από την εξοικείωση και χρήση των πρακτικών Ενσυνειδητότητας.

Αρκετές επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι βάζοντας τακτικά την ενσυνειδητότητα στη ζωή μας και εστιάζοντας ξανά και ξανά στο εδώ και τώρα, δημιουργούμε νευρωνικά μονοπάτια στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα ακόμη και ευεργετικές αλλαγές στην ίδια του τη λειτουργία του. 

Η πρόθεση του προγράμματος αυτού είναι να υποστηρίξει τη συνεχή καθημερινή πρακτική με τις επίσημες και ανεπίσημες μορφές της.

Στοπ: Παίρνουμε μια ανάσα ,
κοιτάμε γύρω μας, παρατηρούμε την αναπνοή και τις αισθήσεις μας αυτή τη στιγμή για ένα λεπτό………………………………………………………………………………………
Συνεχίζουμε αυτό που κάναμε πριν ακριβώς σταματήσουμε.

Η συχνή σύνδεση στις παραπάνω δυναμικές έχει φανεί πως επαναφέρει την ισορροπία στο σώμα και στη ψυχή, και ίσως μόλις πήρατε μια μικρή γεύση ενός λεπτού του τι μπορεί να είναι ενσυνειδητότητα.

Από το 1979, πάνω από 25.000 άνθρωποι έχουν ολοκληρώσει αυτή την επιστημονικά τεκμηριωμένη βιωματική εκπαίδευση. Περισσότερες από 3 δεκαετίες ιατρικής και ψυχολογικής επιστημονικής έρευνας που πραγματοποιείται σε κέντρα ανά τον κόσμο, έχει καταγραφεί ότι η εκπαίδευση στην ενσυνειδητότητα και το MBSR επιδρούν ιδιαίτερα διευκολυντικά στη ζωή των ανθρώπων που συμμετείχαν.




Πιο συγκεκριμένα, έχει καταγραφεί ότι:
Βοηθά στο να προσεγγίζουμε τη ζωή μας με περισσότερη ηρεμία, ενέργεια, κατανόηση και φιλική περιέργεια.
Ενισχύει ....
Βελτιώνεται ....
Ενισχύει ....
Μειώνει ....
Βοηθά ....
Μαθαίνουμε ....
Ενισχύει ....
Image

Οι συμμετέχοντες που ολοκληρώνουν τον κύκλο MBSR των 8 εβδομάδων, μπορούν επομένως να δουν βελτίωση στην γενικότερη ικανότητά τους να χαλαρώνουν, να συγκεντρώνονται, να ζουν το εδώ και τώρα, να βρίσκουν ισορροπία και σταθερότητα και να βρίσκουν πρόσβαση σε εσωτερικές πηγές της προσωπικής τους δύναμης και σοφίας.

Κάντε click στον παρακάτω σύνδεσμο και ακούστε έναν 5 λεπτο ηχογραφούμενο διαλογισμό Audio

Βιβλιογραφία

Επιστημονικά Άρθρα

Brown, K. & Ryan, R. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), pp.822-848.

Davidson, R., Kabat-Zinn, J., Schumacher, J., Rosenkranz, M., Muller, D., Santorelli, S., Urbanowski, F., Harrington, A., Bonus, K. & Sheridan, J. (2003). Alterations in Brain and Immune Function Produced by Mindfulness Meditation. Psychosomatic Medicine, 65(4), pp.564-570.

Ηοlzel, B. K., Lazar, S. W., Gard, T., Schuman-Olivier, Z., Vago, D. R. & Ott, U. (2011). How does mindfulness meditation work? Proposing mechanisms of action from a conceptual and neural perspective.. Perspectives on Psychological Science, 6(6), 537-559.

Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-Based Interventions in Context: Past, Present, and Future. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), pp.144-156.

Kabat-Zinn, J., Massion, A., Kristeller, J., Peterson, L., Fletcher, K., Pbert, L., Lenderking, W. &  Santorelli, S. (1992). Effectiveness of a meditation[1]based stress reduction program in the treatment of anxiety disorders. American Journal of Psychiatry, 149(7), pp.936-943.

Lazar, S. W., Kerr, K. E., Wasserman, R. H., Gray, J. R., Greve, D. N., Treadway, M. T., McGarvey, M., Quinn, B. T., Dusek, J. A., Benson, H., Rauch, S. L., Moore, C. I. & Fischl, B. (2005). Meditation experience is associated with increased cortical thickness. Neuroreport 28, 1893-1897.

Shapiro, S., Carlson, L., Astin, J. and Freedman, B. (2006). Mechanisms of mindfulness. Journal of Clinical Psychology, 62(3), pp.373-386.

Shapiro, S. L., Carlson, L. E. (2009). The art and science of mindfulness: Integrating mindfulness into psychology and the helping professions. Washington DC: American Psychological Association.

Shapiro, S. L., Carlson, L. E., Astin, J. A. & Freedman, B. (2006). Mechanisms of mindfulness. Journal of Clinical Psychology, 62, (3), 373-386.

Teasdale, J., Moore, R., Hayhurst, H., Pope, M., Williams, S. and Segal, Z. (2002). Metacognitive awareness and prevention of relapse in depression: Empirical evidence. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 70(2), pp.275-287.

Βιβλία
Ονομάζομαι Ελένη Κούβαρη, και είμαι ιδρύτρια της υπηρεσίας On Becoming Mindful

Τι είναι το MBSR διαδικτυακό online πρόγραμμα των 8 εβδομάδων;


Η διαδικτυακή βιωματική online εκδοχή του προγράμματος ενσυνειδητότητας για τη Μείωση του Άγχους (Mindfulness Based Stress Reduction-MBSR), πραγματοποιείται πέρα από τα συνήθη όρια της απόστασης και του χρόνου. Ολόκληρη η σειρά συναντήσεων προσφέρεται μέσα από τη διαδικασία της τηλεδιάσκεψης, και παρόλο που δεν γίνεται δια ζώσης, υπάρχουν άμεσες αλληλεπιδράσεις με τη δασκάλα και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του προγράμματος μέσα από την οθόνη του υπολογιστή και τη διαδικτυακή μας κάμερα

Σε ποιους απευθύνεται;

Απευθύνεται σε όλους τους ενήλικες που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν την ενσυνειδητότητα/mindfulness στη ζωή τους: σε όσους ενδιαφέρονται για τη προσωπική ανάπτυξη και αυτογνωσία τους, και τη βελτίωση της ποιότητας της ψυχικής τους υγείας και ευεξίας. Απευθύνεται επίσης σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, σε ιατρούς και νοσηλευτές αλλά και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να κάνουν το πρώτο τους βήμα για να εκπαιδευτούν στη mindfulness διδασκαλία. 




Περιγραφή Προγράμματος Μείωσης Άγχους των 8 εβδομάδων (MBSR)


Η πρώτη συνάντηση του MBSR προγράμματος είναι η Αναγνωριστική συνάντησn που πραγματοποιείται πριν την εκκίνηση του κύκλου των συναντήσεων των 8 εβδομάδων. Αυτές οι συναντήσεις είναι απαραίτητες να παρακολουθούνται από όλους τους συμμετέχοντες πριν την έναρξη του κύκλου. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα έχετε την ευκαιρία:

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες των υπηρεσιών ή για να κλείσετε ραντεβού, παρακαλώ καλέστε με στο παρακάτω νούμερο ή αφήστε μήνυμα και θα έρθω σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατόν.

  • Κιν: +030 6947285598
  • Στρατηγού Ιωάννου 5, Μετς, Αθήνα ΤΚ. 116 36
  • onbecomingmindful@gmail.com
Copyright © 2023 kouvaritherapy.gr

Design & Development By mile.gr